Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    tisdag 30 september 2008

    Behovet av diNovo Mini ska inte underskattas

    Mitt gamla trådlösa tangentbord, som jag har använt till mitt mediecenter, har aldrig funkat som det ska. Redan när jag fick hem tangentbordet - ione Scorpius-P20 - kände jag mig besviken. Det var allt för plastigt och den inbyggda musen lydde dåligt redan från start. I fredags tog mitt tålamod slut och jag kände mig tvungen att utsätta tangentbordet för ett krocktest... mot mitt knä.

    Av ren ilska slängde jag mig på datorn för att söka upp en ersättare och två timmar senare hade jag min nya favorit - Logitech diNovo Mini - hemma och inkopplad.



    Redan innan jag fått ut prylen ur lådan var jag nöjd med köpet. Logitech har, precis som Mac, fattat att förpackningen är viktig för kvalitetskänslan. Installationen gick mycket enkelt genom plug-n-play i dess verkliga mening. Den lilla skönheten kopplas in via bluetooth till datorn (eller PS3:an) vilket ger en betydligt bättre räckvidd än mitt gamla.

    Visst är tangentbordets knappar små men jag är van från min telefon som har ännu mindre. diNovo Mini har svenskt tangentbord men för att komma åt Å och Ä måste man först trycka på fn-tangenten. Man kan ju undra varför de gjort just Ö mer lättåtkomligt.

    Den inbyggda musen är ett mellanting mellan en styrplatta och en styrpinne (en såndär liten plopp som exv. IBM:s bärbara har). Det finns bara en musknapp men genom att trycka på fn-tangenten samtidigt får man högerklick-funktionen. De har plockat bort piltangenterna men istället satt ditt en liten switch som enkelt gör om hela musplattan till "pilstyrning". Hela tangentbordet är bakgrundsbelyst vilket är himla bra när man använder det till ett mediecenter.

    Jag har inte hunnit testa alla funktioner men jag ger Logitech diNovo Mini...

    Betyg: * * * * *


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se | Följ min blogg med bloggkoll

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar