Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    tisdag 16 september 2008

    Porrkungens lya

    Jag tror att jag har hittat porrkungens hemliga party-lya! Det är bevisligen mycket länge sedan har var där men spåren i det lilla huset är tydliga. Av respekt för anhöriga kommer jag inte att avslöja var huset ligger men tro mig när jag säger att det var en mycket speciell känsla att stiga över tröskeln.

    Utifrån ser huset inte mycket ut för världen. Fasaden är sliten och trädgården är vildvuxen. Huset sticker ut som en elefant i ett barnzoo bland de i övrigt pedant skötta villorna. Området är "fashionabelt" och mycket dyrt.

    Redan i hallen märker vi att huset stått tomt ett tag - minst ett år. Huset är i stort sett tömt men i det lilla rummet till höger finns en bar i mörkt 60-talsträ kvar. En Ballantines-poster är inramad och hänger på väggen. Nålfliltmattan på golvet är starkt turkos.

    Vardagsrummet är nästintill tomt förutom en stor hörnsoffa som är strategist placerad framför eldstaden. I det anslutande sovrummet kliver vi in på en mycket mjuk och skitig heltäckningsmatta.

    Som ni förstår hade vi ännu inte avslöjat den förre husägaren. Det var faktiskt inte förrän vi skulle lämna huset som det blev uppenbart vem han måste vara. I hallen stod dörren till gästtoaletten på glänt. Jag kikade in och tände lampan....

    En tjock röd heltäckningsmatta täckte golvet. På toalettstolen satt ett rött lock och bedvid stod en liten vit plastanka med toalettborste i. På väggen hängde ett rött plastskåp med spegel. Hela rummet var tapetserat med silvriga tapeter med nakna kvinnor på...



    Betyg: * * *

    1 kommentar:

    Skicka en kommentar