Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    fredag 19 september 2008

    Ny lunchfavorit - Ribs BBQ Smokehouse

    Hur man mitt i Göteborg kan bli trött på lunchutbudet är nästintill ett mysterium men framför allt är det ett gigantiskt "ilandsproblem".

    Ibland när jag vid lunchtid lämnar kontoret har jag oerhört svårt att bestämma mig för var jag ska käka. Jag har ätit hundratals gånger på alla ställen i närheten och kan deras menyer utantill (nästan).

    MEN häromdagen upptäckte mina kollegor och jag, till vår stora förvåning, att en ny restaurang har öppnat alldeles i närheten. En gammal kinakrog på Arkivgatan hade slagit igen och nu finns där Ribs BBQ Smokehouse.

    Utanför restaurangen har de placerat en enorm skylt med texten "LUNCH", så det går inte att missa att de tar emot gäster även på dagen. Bredvid skylten hittade vi menyn som lite överraskande listade fisk och pasta som dagens rätter. Som tur var har de även "standardrätter", i form av revbenspjäll och hamburgare, som går att beställa oavsett veckodag. Jag beställde givetvis revben!

    Inredningen är mycket smakfull och tankarna gick direkt till amerikanska Diners och filmen Pulp Fiction (inledningsscenen). Träpanel på väggarna, limegrön tapet och flera platt-tv-brasor värmer upp atmosfären. Service var både snabb och trevlig. Vår servitris tog glatt emot tipset om att börja servera "Five Dollar Milkshakes", dvs. milkshakes med sprit i. Jag hoppas verkligen att de gör det.

    Revbenen var precis lika goda som jag hoppades på. Köttet "föll ifrån benen" och bbq-smaken var både söt, kryddig och lite rökig. Jag beställde en halv portion för 79 kr (en hel kostar 98) som räckte gott som lunch. Till revbenen fick jag coleslaw och pommes. Mycket gott!

    Jag kommer definitivt gå dit igen. Kanske också för att käka middag någon gång.

    Betyg: * * * * *


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se Följ min blogg med bloggkoll

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar