Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    söndag 7 september 2008

    Testbildskärmsläckare

    Jag kommer ihåg när jag 1995 satt i högskolans datorsal och planlöst surfade på Internet. Nätet var nytt för mig och det fanns inte så mycket ett titta på för en slösurfare.

    En av de saker som jag faktiskt ägnade tid åt att leta efter var skärmsläckare. För mig var det viktigt att ha en snygg och välgjord sådan, vilket inte var helt enkelt att hitta. Dåtidens släckare bestod mest av taffliga bildspel med rullgardins- eller schackruteövergångar.

    För ett litet tag sedan snubblade jag över "Testbildssläckaren". Idén att utgå ifrån TV-testbilden på SVT och göra en släckare är både smart och kul. Dessutom är den mycket snyggt gjord. Släckaren är från 2001 men den funkar fint på min Windows XP-maskin.

    Betyg: * * * *

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar