Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    lördag 6 september 2008

    Baker man is baking... sallad...

    Att göra en god sallad är inte så himla svårt. Det kräver bra råvaror, lite inspiration och lite fantasi. Efter att ha köpt en kycklingpastasallad på Baker Boys på Korsgatan i Göteborg kan jag konstatera att de varken har fantasi, inspiration eller goda råvaror.

    Visst var personalen trevlig men vad hjälper det när salladen inte smakar något. Kycklingen var vattnig och lös, salladen var trist och pastan var överkokt. De få tomatbitarna, gurkskivorna och majskornen som de hade smugit in var nästan helt dolda av en "slafsig" klick krossad ananas.

    I och för sig så kanske jag får skylla mig själv. Det kanske inte är just sallad som är Baker Boys speciallitet. Jag kanske skulle valt deras panini istället...

    Betyg: *

    PS. Salladen på fotot är inte den jag köpte och rubriken syftar på Laid Backs hit Bakerman is baking bread. Kolla in videon!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar