Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    måndag 13 oktober 2008

    Nördrobbotarna anfaller

    Här om veckan i Stockholm, när jag nyvaken strosade ut ur centralen, stötte jag på två mycket välklädda men märkliga herrar. I händerna hade de blombuketter och på huvudet hade de datorskärmar. Här om dagen i Göteborg stötte jag på samma herrar (?) och började genast känna mig förföljd.

    Jag får väl skylla på tillfällig sinnesförvirring för trots dessa två möten gick det inte upp för mig att det var frågan om gerillareklam förrän jag såg Academic Works reklamaffisch med en av herrarna på.



    Jag välkomnar kreativiteten och humorn i det hela men jag kan inte låta bli att undra om inte fler än jag missar budskapet och därigenom hela poängen.

    Betyg: * * *

    PS. Gerillamarknadsföring verkar vara på modet. För några veckor sedan såg jag grodmän på stan samtidigt som Gevalia återupptog sin tv-reklamkampanj, "När du får oväntat besök". Se reklamfilmen här.


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se | |

    1 kommentar:

    Anders sa...

    Har läst om det här fenomenet också, men inte sett något. Givetvis väcker det ju uppmärksamhet, men det känns som om det hela missar hela poängen när ingen förstår vad dom sysslar med. Dyrt lär det ju vara också, men kanske billigare än stortavelreklam.

    Skicka en kommentar