Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    torsdag 16 oktober 2008

    Göteborg på hal (bandy)is

    Vad fasen ska Göteborg ha en bandybana till? Dem som känner mig vet att jag inte är en sportfantast, men de vet också att jag är ganska förstående mot dem som lider av den åkomman. Vad jag däremot inte har förståelse för är ogenomtänkta och korkade beslut på hög nivå i kommunen, som stjäl pengar ifrån det som verkligen behöver satsas på.

    När diskussionen om hur Heden skulle kunna nyttjas bättre gick het i press och media verkade det som inget fick hända den heliga grusöknen. Men nu står en bandybana nästan färdig på den plats som skulle kunnat ha använts till bostäder eller till en mysig park för alla.

    En massa meter slang för kylvätska under bandybanan på Heden.

    Jag kan köpa argument om att platsen har ett kulturhistoriskt värde (det var en exersisplats för militären under 1800-talet) och att ytan är bra att ha för Gothia Cup, Partille Cup och andra större idrottsevenemang. Men jag stör mig gränslöst på hyckleriet om att det inte går att kompromissa. Lisebergshotellet fick ju plats på ett hörn för att inte tala om parkeringarna på både norra och södra sidan. Vad skulle det egentligen göra om man byggde höghus på dessa platser och flyttade parkeringarna till underjordiska garage?

    Det blev ramaskri när idén om hus i hörnen på Heden presenterades i GP men knappt ett pip har hörts när en bandybana byggs. Hur tänkte de när de valde en bandybana för en handfull människor i Göteborg framför exempelvis en park för alla? För mig är det obegripligt.

    Betyg: *


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se | Följ min blogg med bloggkoll

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar