Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    onsdag 15 oktober 2008

    Allt ljus på Alingsås

    Just nu pågår "Lights in Alingsås" - ljusfestivalen där kända (?) ljusdesigners och ljusarkitekter bjuds in för att ljussätta parker, fasader, broar och vattendrag. Evenemanget har återkommit under flera år och omfattningen av utställningen har varierat mellan grandiost till minimalistiskt.

    I år skulle jag säga, utan att veta, att temat är "kolla-vad-du-själv-kan-göra-med-lite-kreativitet-och-massa-lampor".

    Innan jag låter låter bilderna tala för sig själv vill jag be om ursäkt för kvaliteten. Bilderna är tagna med min mobiltelefon.

    Vackert belysta trän vid stationen.

    Ett parkeringsgarage med svamplampor och en tavelvägg med diodbelysta glasetsningar.

    En grönsaks- och fruktbutik som såg oerhört välkomnande ut.

    En bänk på en bakgård i Alingsås.

    En blå gränd.


    Betyg: * * * *


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se |

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar