Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    söndag 31 augusti 2008

    Vad fasen är en codec?

    Om du, som jag, hör till kretsen av dem som inte vill veta vad en codec är så är följande rekommendation speciellt riktad till dig.

    Hur många gånger har man inte försökt att se en filmsnutt på sin dator och fått beskedet att mediespelaren inte har rätt "codec". Jag har förgäves klickat på "uppdatera-knappen", provat andra program och letat information på nätet.

    Men nu har jag hittat ett program som faktiskt funkar 99 gånger av 100. VLC media player är gratis att ladda ner och den har redan från början allt du behöver för att se tv-avsnittet, filmen eller videosnutten.

    Det finns massa inställningar att leka med men man behöver inte röra ett enda reglage om man inte vill. Programmet är inte speciellt snyggt men vad gör väl det när det funkar.

    Hämta det här: http://www.videolan.org

    Betyg: * * * * * *

    1 kommentar:

    Anonym sa...

    Grymt bra tips! Det ska jag spana in!

    Skicka en kommentar