Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    torsdag 28 augusti 2008

    Städa skrivbordet!

    Om ni (som jag) sitter hela dagarna framför datorn så kanske ni (som jag) har bättre ordning på det virtuella skrivbordet än på det "riktiga". I så fall kan det vara en kul idé att ge skrivbordet, som ni faktiskt ser skymten av, en "interfacelift".

    Inför varje semester tar jag fram den stora soptunnan och rensar bort allt skräp och allt som jag inte rört sen jag lade det där. Men direkt efter ledigheten är det fullt med pappershögar och skrivbordets yta syns inte på flera månader igen. För mig är det ofrånkomligt och jag har kapitulerat helt men det har istället givit en annan effekt. Jag har blivit beroende av att ha ett snyggt och städat virtuellt skrivbord i datorn. Ikonerna måste vara i fina rader och grupperade efter funktion. Det stör mig när ett program har fula ikoner.

    Det viktigaste är nog bakgrundsbilden. Den får inte vara allt för plottrig eller orolig. Ikonerna måste "göra sig" på skrivbordets bakgrund. Jag är mycket förtjust i att ha närbilder på växter och blommor. Då gör det inte så mycket att kontoret i övrigt helt saknar dem.

    Rekommendationen denna gång handlar därför om en mycket bra hemsida som erbjuder både gratis bakgrundsbilder och ikoner. Besök, bläddra och ladda ner från http://www.interfacelift.com/.

    Betyg: * * * * *

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar