Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    tisdag 26 augusti 2008

    Personlig registreringsskylt - kul eller fånigt?

    Än en gång har jag lite svårt att bestämma mig. Är det kul eller fånigt med personliga registreringsskyltar på bilar? Det kostar 6000 kronor för 10 år och allt du får är max sju tecken på en plåtbit och ytterligare ett sätt att uttrycka din personlighet.

    Kanske är det just det som är grejjen. Möjligheten att visa vem man är (eller skulle vilja vara) även när de kör bil. Det kanske inte längre räcker att vara en Volvo-, en Saab- eller en Porsche-människa utan nu vill vi vara mer personliga.

    SKILD -94, SYLV 1 och JÄGARN är nog tre exempel på ovanstående men vad vill de säga och är det verkligen värt 6 000 spänn? HOWUDOIN (Joey's raggningsfras i Friends), RAN 1 (rånet) och IIIIIII visar i alla fall humor och då tycker i alla fall jag att det är lite intressantare.

    Nu har jag bestämt mig. Personliga reg-skyltar är dyra och fåniga men de har någon tilltalande egenskap som jag inte riktigt kan sätta fingret på.

    Betyg: * *

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar