Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    fredag 22 augusti 2008

    Är Beef Korma och Paneng Gai kod för råtta?

    På kort tid har inte mindre än två av mina närmsta lunchrestauranter fått stänga ner. Hälsovårdsmyndigheten är på krigsstigen och fler kommer nog tvingas att slå igen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag är halvt förbannad för att jag inte längre kan gå till Thai Rasoi (en indisk restaurant trots namnet) och Amazing Thai och halvt förbannad för att de uppenbarligen serverat mig skit.

    Amazing Thai har en intressant egen vinkling av problemet. Om det inte syns så står det följande på lappen "Anldeningen vi stänger på grund av ombyggnad av ventilationsproblem. Ni får väl återkomma! Tack!".

    Jag säget tack men nej tack!




    Betyg: *

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Jag var också bitter över att Amazing Thai stängde. Hörde att det berodde på att de inte hade något handfat i köket. Igår upptäckte jag att de öppnat igen! Tyvärr var det helt fullt p.g.a. bokmässan, men det är ett riktigt mysigt ställe.

    Innan vi gick dit upptäckte vi att Thai Rasoi bommat igen. Har inte hört något om det någon annanstans, men inredningen låg på uteserveringens lilla veranda, och därinne syntes bara plywood och cirkelsågar. Min romantiska middag med fästmön byttes mot hamburgare på närliggande kebabhak.

    Anonym sa...

    Oj, det var nog "Star of India" som bommat ihop. Thai Rasoi verkade ha öppet.

    Skicka en kommentar