Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    onsdag 12 november 2008

    Triss i vardagsobservation

    På bloggen Fototriss utses varje vecka ett tema som andra bloggare är välkomna att publicera egna foton till. Denna vecka är temat "Så här ser det ut där jag är idag" och här är mina bidrag.

    Under dagens lunchpromenad tog jag kameran över axeln. I det gråa och regniga Göteborg hade jag bara lust att fota löv i vattenpölar, sönderblåsta parapyer och frusna människor. Kanske var det kamerans närvaro som fick mig att öppna ögonen lite extra. Istället för rusk såg jag en massa minnesväckande, fina och spännande händelser.

    I en butik står en blivande brud och hennes bästa vän. Jag minns min egna vackra brud för drygt två år sen.

    När hösten är kall är det skönt att hålla någon i handen... även om man måste ha handskar på sig.

    Jag minns tydligt hur nervöst det var att lära sig att köra i stan. Den här stackars övningsköraren verkar ha orsakat en seriekrock.

    Betyg: Första gången jag deltog i Fototriss satte jag betyget 5 - för den mycket goda idén. Vill du se alla mina bidrag är det bara att klicka här - Fototrissar av Henrik den Förnuftige


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se

    12 kommentarer:

    Ninni sa...

    Jättehärliga bilder! Visst ser man på ett annat sätt när kameran är med.
    Jag gillar svartvita bilder väldigt mycket ävne om det inte syns i bloggen:) Den som jag tycker mest om av dina tre är den med de gulliga två som håller varann i handen. Så fint att du låtit den färggranna tjejen få behålla sina färger.
    Må så gott du också!

    Anonym sa...

    Gillar dina bilder. Fräckt att låta vissa detaljer vara kvar i färg och ha resten svartvitt! Jag fastnade speciellt för mitten bilden där paret går hand i hand. =) /maria_6909

    Emma sa...

    Fint arbetat med bilderna. Gillar särskilt den med bruden, vinkeln gör mycket.

    Anonym sa...

    Underbara bilder. Du har fångat ett ögonblick (eller tre förstås) i vardagen. Gillar nog bruden allra bäst :)

    Anonym sa...

    Hej hopp vilken häftig triss du har knåpat ihopa=) Helt suverän!! Man blir allt lite förälskad i bilden med paret som håller handen...

    Photos by Storm sa...

    Vad kul att följa med på en Göteborgspromenad. Mittenbilden tycker jag mycket om den förmedlar känsla. Härligt med lite färg i ett annars väldigt grådisigt väder. ha det bra/lis

    Anonym sa...

    Vilka härliga ögonblicksmoment!! Vad häftigt att bara kika ner i ett källarfönster så där och se nån som förbereder nåt stort! Men jag gillar tvåan bäst iaf!

    --Jag fick mig ett gott skratt när du sa Melrose place om mina bilder - det var det första min kusin Sara sa när hon hälsade på. Jag har inte sett serien så mkt så jag minns inte hur det var. Men ett foto på min blogg är från MP-gatan iaf!

    Paulina sa...

    fina bilder, varje bild har verkligen något att säga, tycker att det fins nått särskilt i sista bilden,

    Baronessan sa...

    Tvåan är helsnygg! Läckert med "färg på svart/vitt".

    Molle sa...

    Ett bra dagsverk du gjort. Precis som du skriver så gäller det att se annat än bara det som förknippas med en grå höstdag. Jag gillar din färgseparation för det blir en anna form av värme i bilderna.

    Alla bilderna är spänande och bra men min favorit är tvåan. Härligt beskuren också. Bra jobbat. :-)

    Synnøve. sa...

    Vilka kanonbilder.
    Gillar nog trean bäst.
    Ha det gott.
    Synne.

    Unknown sa...

    Underbara levande bilder av din vardag. Mysigt med små berättelser kring varje tycker jag. Tack!

    Min favoritbild är den med bruden. Man känner nästan hennes förväntan genom skyltfönstret, in i kameralinsen och till mig som tittar på henne.

    Bra jobbat!

    Skicka en kommentar