Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    fredag 7 november 2008

    Deezer - din egen radiostation

    Visst låter det underbart! Bara den musiken som du gillar, inga 5 minutersreklamavbrott och framför allt inga tjatiga programledare.

    Att "strömma" musik från nätet är inget nytt men nu börjar tekniken verkligen få ett genombrott tack vare siter som Deezer.com och Spotify.com. Den förstnämnda är helt gratis och de lärde tvistar fortfarande om den är helt laglig. Den senare har en gratisversion men till den måste man få en inbjudan från en befintlig användare. Väljer man att prenumerera så kostar det runt 100 spänn i månaden.

    Jag använder Deezer (eftersom ingen inviterat mig till Spotify än) och tycker att tjänsten funkar ganska bra. Gränssnittet är snyggt men inte helt logiskt. Ljudkvaliteten är lite sisådär men definitivt helt ok för att lyssna på jobbet eller när man är på resande fot.


    Discover !


    Kuriosa: En av föregångarna i denna genren var Pandora.com och de nya siterna liknad den mycket. I alla fall om man ser till funktuionerna. Pandora åkte på rejält med däng och var tvungna att lägga ner i alla länder utom USA (och Kanada, tror jag).

    Betyg: * * * *


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se |

    2 kommentarer:

    Namn: Eva sa...

    Tack för tipset! Jag skall testa gratisversionen!

    Lily sa...

    Its really awesome try more : spotify online

    Skicka en kommentar