Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    fredag 14 november 2008

    På lunch med Mr Texas Long Horn

    Jag är definitivt en karnivor. Jag väljer alltid kött framför fisk eller fågel så när Texas Long Horn öppnade precis bredvid kontoret blev det en glad överraskning. Jag har inte ätit på någon av kedjans restauranger tidigare, även om den i Linnéstan funnits där i några år. Idag besökte vi restaurangen på Södravägen.

    När vi kommer dit var det fullpackat men turen var med oss och ett borde blev snabbt ledigt. Lokalen (som tidigare inhyste en indisk restaurang) är liten men trevlig. På väggen hänger ett enormt kohuvud med gigantiska horn. Det är enkelt att gissa att det är självaste Mr Long Horn som vakar över oss.

    lunchmenyn hittar vi framför allt hamburgare. Bluecheese bacon burger lockar mig mest även om det var svårt att välja. Om man mot förmodan inte vill ha burgare så finns det några sallader att välja på. Till burgaren får man breda pommes, lite cole slaw och Texas Long Hornes egen ketchup och BBQ-sås.

    Det blir snabbt uppenbart att den nya restaurangen inte räknat med att bli så populär så fort för serveringen går långsamt. Personalen är trevlig vilket väger upp en del och när maten kom blev vi inte besvikna. Portionerna är lagom stora (för en lunch) och min hamburgare är god (100% nötkött). Det har heller inte snålat med osten vilket förstås är den vitala ingrediensen i en Bluecheese burger. Det är inte den godaste burgaren jag ätit men Texas Long HornSödravägen förtjänar ändå...

    Betyg: * * * *


    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se |

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar