Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    tisdag 4 november 2008

    Klassisk design i ny form

    Bilar är inte mitt största intresse men då och då dyker det upp en modell som jag instinktivt bara gillar. Oftast är det inte de stora vrållyxåken utan bilar som har något utöver det vanliga i form av design, miljövänlighet eller andra finesser.

    När jag gick till jobbet en kylig morgon stod den här fina lilla bilen parkerad längs vägen. Fiat 500 är mindre än Mini Cooper (som jag också gillar) och den påminner starkt om bilarna från 50-talet.

    Runda fina former med detaljer som instrumentpanel och hastighetsmätare i bästa nostalgiska design. Jag gillar när man tar det bästa från förr och skapar något nytt.

    Den nya Fiat 500:s design får...

    Betyg: * * * *

    Fast originalet är nog fortfarande finast.

    Min blogg är placerad i Göteborg på bloggkartan.se Följ min blogg med bloggkoll

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar