Nu och nyss: Henrik...

Twitter Updates

    Följ mig på Twitter

    lördag 24 mars 2007

    Utan Bitter eftersmak

    Betyg:

    En middag i goda vänners lag är alltid en höjdare. Gårdagens måltid på Bitter var likaså trots den långsamma servicen.

    Honungsgratinerad getost på en bädd av rödbetor, sparris och pinjenötter smalt på tungan. Oxfilétournedos i het panna med cognacsås, potatisgratäng och baconlindade haricots verts smakade utsökt även om det var lite för kall för min smak. När det gäller efterrätt måste jag nog erkänna att jag valde fel. L valde en varm chokladpudding serverad med hasselnötsrullad vaniljglass som såg helt fantastisk ut. Min friterade Camembert med varm hjortronsylt var inte dum men jag skulla valt som L.

    OBS! Betyget gäller restauranten, inte sällskapet :-)

    3 kommentarer:

    Unknown sa...

    Fast du väljer inte lika fel som jag, jag väljer alltid fel ;-) Fast i fredags var nog bästa valet crepes:en till förrätt! Mums!

    Anonym sa...

    Mmmmm, börjar bli en tradition det där! Fler goda traditioner eftersökes! :) Råbiffen med snaps var sååå gott. Dessutom gav det hår på bröstet...har typ..två nu. Hår alltså. Ja, och bröst. Fast små.

    Unknown sa...

    Jag åt lite råbiff i "militären", nog kanske 10-20 stycken, så jag har ungefär lika många hår :-)

    Fan, det var tider det... schnitzel med pommes och bearnaissesås och öl till middag i ett år. Aaaaah...

    Skicka en kommentar